ureadahead…

…czyli dlaczego upgrade do nowego wydania *buntu nie jest dla każdego.

Dość przypadkowo odkryłem wczoraj, że mimo iż ureadahead jest domyślnie instalowany w Xubuntu 9.10 (a przynajmniej taką informację uzyskałem na kanale #xubuntu@freenode), to nie zainstalował się on przy aktualizacji z 9.04.

Doinstalowałem. W efekcie mój system uruchamia się 20 sekund szybciej. Ot taka ciekawostka dla ludzi, którzy nie mają w zwyczaju reinstalować systemu co kilka miesięcy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii techblog?! i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „ureadahead…

  1. Pakos pisze:

    Jeśli chodzi o ubuntu to fakt, szybszy i pewniejszy jest reinstall, brak reinstalla jest dobry w przypadku ciągłych dystrybucji (debian sid)

  2. carnophage pisze:

    Tylko reinstalacja systemu co 6 miesięcy, delikatnie mówiąc nie idzie po drodze z moją filozofią używania systemu operacyjnego (a na swoim komputerze potrzebuje aktualnych aplikacji, więc jakieś LTS’y odpadają).

    Z resztą decyzja już zapadła, myślę, że maksymalnie w ciągu miesiąca zmieniam dystrybucje – przenoszę się na sidux’a.

    Raz, że lubię debiana, dwa, że ciągły, trzy, ma gotową wersję z Xfce, która podoba mi się na tyle, że nie będę musiał marnować czasu na stawianie systemu od zera.

Skomentuj

