Powrót do GTKRawGallery

Swego czasu przy okazji aktualizacji Xubuntu do 9.04 wspomniałem, że GTKRawGallery odmówił współpracy.
Jako, że nie miałem czasu zagłębiać się w problem, a f-spot spełniał moje wymagania, nie próbowałem dociekać gdzie leżał problem.

Niestety dłuższa współpraca z f-spotem pokazała dość irytujące mnie jego wady. F-spot tworzy bazę wszystkich zdjęć. Teoretycznie praktyczny bajer, o ile wszystkie zdjęcia trzyma się w jednym miejscu i to miejsce się nie zmienia. Nie ma możliwości przeglądania zdjęć po katalogach (bez ich importu do programu). Czarę goryczy przepełniła próba kompilacji wersji 0.6 z poprawionym błędem złego wyświetlania drzewa katalogów w panelu bocznym. Jestem zdecydowanie zbyt mało inteligentny na kompilacje projektów napisanych w mono.

W związku z tym, że potrzebuje tak na prawdę tylko możliwie prostej przeglądarki rawów, postanowiłem jeszcze raz spróbować GTKRawGallery.

Rzut okiem na stronę projektu i najnowsza wersja 0.95 ściągnięta na dysk. Instalacja przebiega bez komplikacji. Te pojawiają się jednak przy próbie odpalenia programu – kończy się ona ładnym komunikatem błędu. Na szczęście problem udało się dość łatwo rozwiązać – winna była zbyt niska wersja ImageMagick. Kompilacja wersji 6.5.4-10 i po sprawie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii default i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

