Nowa bateria i nowe jajeczko

Jak już wspominałem w jednym z poprzednich wpisów moja bateria postanowiła odejść na emeryturę w trybie pilnym. Szybkie poszukiwania doprowadziły jedynie do znalezienia niejasności na stronach HP i sporej części sklepów (szukając wg modelu laptopa dostaje baterie, która fizycznie nie ma szansy pasować). Zacząłem się nawet zastanawiać nad kupnem jakiegoś netbooka i zostawieniem wersji 2.7.1obecnego laptopa przywiązanego kablem do gniazdka.

Na szczęście wujek google po dłuższym przepytywaniu znalazł mi sklep movano.pl (a raczej ABC Projekcji). Bateria, co prawda zamiennik, kosztowała mnie wyraźnie taniej niż oryginalna, a póki co ładnie trzyma lekko ponad 3h.

Oprócz nowej baterii, moja deska doczekała się również nowego jajka. Ostatecznie po wypróbowaniu kilku kombinacji – sterowniki intela + kernel, na dłużej zagościło u mnie jądro w wersji 2.6.30-5.6 oraz sterowniki intela w wersji 2.7.1. Zestaw nie zapewnia może piorunującego przyśpieszenia działania systemu (subiektywnie oceniając system był „najszybszy” na zestawie kernel 2.6.30rc6 + intel 2.4, ale testowany tylko chwile).

System pracuje jak na razie stabilnie. Pozbyłem się wreszcie błędów wyświetlania w abiwordzie i kadu. Co ciekawe system z tym jajkiem po starcie zajmuje 80 mega ramu mniej niż z jajkiem dołączonym do 9.04 (na pewno spora w tym zasługa części modułów, których brakuje ^__^). Lepiej też wygląda użycie ramu w czasie pracy (np FF nie zjada już tyle pamięci).

1280×800 w trybie tekstowym też wygląda całkiem milutko ( szybkość przełączania również).

Oczywiście, żeby nie było zbyt różowo, przy animowanym kursorze myszy tło wokół niej potrafi czasem mignąć na czarno, ale to raczej pierdoła.

Ten wpis został opublikowany w kategorii techblog?! i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

