Nie chwal zbyt często laptopa swego…

…bo się zepsuje.

Siedzę sobie na uczelni, przeglądam fora, gdy nagle ekran gaśnie, laptop się wyłącza. Hmm… czyżbym przegapił komunikat o niskim stanie baterii? Niestety nie, laptop po podłączeniu zasilania wstaje bez problemu. Poziom naładowania akumulatora wg acpi ponad 20% Podładowałem go ile mogłem i udałem się na zajęcia, gdzie sytuacja się powtarza – nagle komputer po prostu gaśnie. Próba ponownego uruchomienia i restart po około 8,10 sekundach.

Wstępne przeszukanie wujka google nie przynosi efektów. Jedyne co udało mi się ustalić, to że bateria takie jak moja (6 cell) zaczynają się od 250zł. Za ok 400zł można dostać wersję 8 cell.

To be continued…

[edit]
Testowo, po podłączeniu zasilania, uruchomiłem Viste. Póki co, pokazuje ona rozładowaną całkowicie baterie, którą ładuje. Czyżby błąd był jednak po stronie acpi?

To be continued…

[edit]
Rumakowanie skończyło się na 71% kiedy to Vista stwierdziła, ze baterii dalej ładować nie będzie (zgasła też lampka w laptopie informująca o ładowaniu).
Bateria już pod linuksem ponownie się rozładowała i teraz grzecznie się ładuje, wygląda na to, że po prostu efektownie zredukowała swoją pojemność (przez ponad półtora roku używania straciła raptem ok 30 minut).

To be continued…

[edit]
Czas pracy „nowej” baterii to ok 40 minut. Miodzio.

Over & out.

[edit]
Telenoweli bateriowej jednak ciąg dalszy. Dziś ‚acpi -V’ pokazuje już 2494 mAh pojemności (wczoraj 1607 mAh, teoretycznie nowa ma 5200 mAh). Przestraszyła się tego, że rozpocząłem poszukiwania nowej? ^__^

Ten wpis został opublikowany w kategorii life i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

