Xubuntu 9.04 – po kilku dniach używania

Co prawda w poprzednim wpisie opisywałem już swoje wrażenia po aktualizacji systemu do 9.04, ale były to opinie na gorąco, praktycznie zaraz po aktualizacji. Teraz, po kilku dniach używania nowego systemu pora na trochę bardziej systematyczne i chłodne podejście do sprawy.

O problemach ze sterownikami intela już wspominałem. Cofnięcie do wersji 2.4 pomogło, ale dalej pojawiają się większe lub mniejsze problemy z tym związane. Blender nie nadaje się do użytku (brak pewnych elementów menu, złe wyświetlanie sceny itp). Problemy są również z Abiwordem. Program co prawda działa, ale błędy z odświeżaniem są delikatnie mówiąc upierdliwe (poruszanie się kursorami po tekście powoduje pojawienie się dziwnych artefaktów i zniekształceń), pomaga co prawda zminimalizowanie okna lub zmiana na chwile pulpitu na inny, ale nie są to rozwiązania zbyt wygodne. Całe szczęście nie używam Abiworda zbyt często. Podobne artefakty pojawiają się czasem w oknie rozmowy kadu.

Wspominałem też o nieuruchamiającym się GTKRawGallery. Wygląda to na jakiś problem z wersją Image Magic. Rozwiązania nie udało mi się doszukać, więc w jego miejsce zainstalowałem F-Spot’a. Zmiana co prawda wymuszona, do tego konieczność zainstalowania mono, ale póki co, F-Spot sprawdza się nawet lepiej niż GTKRawGallery.

Aktualizacji Pythona nie wytrzymał NetBeans – każde uruchomienie kończyło się zawieszeniem programu, pomogło wyrzucenie plików konfiguracyjnych NetBeans’a.

Do tego dochodzą mniejsze błędy/problemy (np.: ikonka głośności w panelu, po uruchomieniu systemu zawsze pokazuje, że dźwięk jest włączony, niezależnie od stanu faktycznego)

Pora na parę słów o plusach. System do ekranu logowania rzeczywiście uruchamia się szybciej (milczeniem pominę fakt, że póki co od ekranu logowania do pulpitu uruchamia się znacznie dłużej ^__^ – problem rozwiązany, wystarczyło usunąć z ~/.cache stare zapisane sesje).

Podoba mi się nowe okno z ustawieniami XFCE, wydaje mi się osobiście bardziej wygodne.

Pozytywnie zaskoczyło mnie wstrzymywanie systemu. Działa błyskawicznie i póki co bezproblemowo.

Ten wpis został opublikowany w kategorii techblog?! i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

