Aktualizacja Xubuntu do 9.04

Dopiero co skończyłem „bawić się” z przenoszeniem / na nową partycję, a na horyzoncie pojawiła się nowa wersja Xubuntu. Mając w pamięci problemy po poprzedniej aktualizacji do nowej wersji, miałem ambitny plan poczekać tym razem poczekać co najmniej miesiąc. Tiaaa… wyczekałem cały jeden dzień…

Zaczęło się całkiem niewinnie, od pobrania i wypalenia nowej wersji. Odpaliłem, chwile się pobawiłem i tyle było czekania z aktualizacją.

Generalnie nową wersję uznałbym za bardzo udaną gdyby nie jeden, bardzo istotny problem – nowe sterowniki do kart graficznych intela. W obecnej wersji, z moja karta (X3100) nie nadają się one do użytku. Chwila z „wujkiem google” i 2 proponowane rozwiązania – powrót do sterowników w wersji 2.4 lub aktualizacja jądra do wersji 2.6.30rc3 i spróbowanie sterowników intela w wersji 2.7.

Osobiści, na chwile obecną wybrałem sterowniki w wersji 2.4. System od razu stał się używalny. Używalny, bo dalej idealnie nie jest.

Co jeszcze się popsuło?
Dropbox przestał się uruchamiać – pomogło skopiowanie jednego pliku:

cp -a /usr/lib/libXrandr.so.2.2.0 ~/.dropbox-dist/libXrandr.so.2

Nie działa mi również gtkrawgallery – problem chwilowo nie rozwiązany.

Podsumowując, gdyby nie problemy z intelem byłoby to, w mojej ocenie, na prawdę udane wydanie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii techblog?! i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Aktualizacja Xubuntu do 9.04

  1. Uapa pisze:

    Każdy przecież wie, że nowa wersja to nowe problemy😉 po co się męczyć to tak jak by kupić Vistę mając XP😛

  2. me pisze:

    Na desktopie mam Ubuntu z nvidią to nie mam takich problemow:) Za to na drugim, gdzie zainstalowałem xubuntu na intelu, ustawiłem rozdzielczości i odświeżanie na sztywno w xorg’u, chociaż i to nie do końca pomaga… nie wiem dlaczego ale w niektórych filmach mam przekłamania kolorów i jakieś dziwne kolorowe paski:/
    pozdro

Skomentuj

